acmusic10
acmusic10

acmusic10

تحلیل نقاشی های کودکان کار

تحلیل نقاشی های کودکان کار

هدف از این پایان نامه تحلیل نقاشی های کودکان کار می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات215
حجم5 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیهنر و گرافیک

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر - تصویر سازی

تحلیل نقاشی های کودکان کار

 
 
چکیده: 
پژوهش پیش رو به منظور بررسی نقاشی های کودکان ریزنقشی انجام شده که دستان کوچکشان طعم سختی کار را چشیده، کودکانی که در کنار ما، با ما و در عین حال جدا از ما زندگی می کنند. نقاشی های آن ها می تواند نمایان گر دنیای آنان باشد. به این منظور از روش بداهه سازی استفاده شد تا کودکان بتوانند با تخلیه روانی، احساسات درونی خود را کاملا آزاد و به دور از قید و بندها بیان کنند. بنابراین ضروری بود تا قبل از هر چیز مطالعاتی در مورد تعریف بداهه سازی انجام پذیرد.
 
مهم ترین نتیجه حاصله این است که، کودکان پیام خود را از رخدادهای ناپسند و خشن محیط کار، با رنگ ها و تصاویر ناخودآگاه و به ظاهر اتفاقی نقش می کنند و انزجار و خشم خویش را عیان می سازند. همچنین روش مورد اشاره به نسبت شیوه های گذشته در روانکاوی ناخودآگاه افراد، می تواند موفق تر عمل کند. روش تحقیق، تحلیلی و روش گرد آوری اطلاعات، به صورت ترکیبی بوده؛ به این معنی که از روش کتابخانه ای و میدانی (از طریق مصاحبه و آزمون) استفاده شده است.جامعه آماری در این پژوهش، 30 نفر از کودکان کار بین 7 تا  10سال بوده که به صورت اتفاقی انتخاب و برای اثبات دقیق تر فرضیه های این پژوهش، این تعداد با 15 کودک معمولی 7 تا 10 سال مقایسه شده اند.
 
 
 
واژگان کلیدی:

روانکاوی

خلاقیت

کودکان کار

تصویرسازی

بداهه سازی

ضمیر ناخودآگاه

ناهنجاری و اختلالات روحی و روانی 

 
 
مقدمه:
   بر اساس عنوان ، پروژه حاضر به منظور تصویرسازی کتابهای شعر کودکان انجام پذیرفت.تصویرسازی اشعار به روش بداهه سازی، و به شیوه ی آزمون مطرح شده در رساله حاضر اجرا شد. این روش تاکنون در تصویرسازی کتاب کودک انجام نشده است. در این شیوه، ارتباط تصویر خودانگیخته و اتفاقی با موضوع از پیش تعیین شده، و اجرای تصاویر مرتبط و هماهنگ در یک کتاب، با در نظر گرفتن گروه سنی و روش اجرا، به نسبت شیوه های دیگر، دشوارتر به نظر می رسد و به همین دلیل بداهه سازی می تواند برای داستان های تک تصویر مناسب تر باشد.
به دلایل مذکور و به دلیل خصوصیات بداهه شعر، اشعار کودک برای این پروژه انتخاب شدنده اند. در این پروژه، کتاب های «کلاغه کجاست» و «بچه های جینگیلی» که معرفی حیوانات مختلف هستند (گروه سنی الف و ب) و چند شعر به صورت پراکنده از مجموعه اشعار«ترانه های خانه»(گروه سنی الف و ب) و «شعر سبزه ها» (گروه سنی ب و ج)تصویرسازی شده اند. تعداد این آثار در ابتدا 15 اثر بود که در ادامه به 30 اثر رسید. تمامی آثار با جوهر رنگی و آبرنگ اجرا شده اند و اجرای دستی هستند. (به غیر از دو مورد که از فتوشاپ به منظور تکمیل استفاده شده است).
 
اجرای آثار غالبأ در مرحله رنگ گذاری و ایجاد تصاویر، بدون تعقل و بداهه بوده است، به غیراز چند مورد(در مجموعه اشعار مرتبط) که برای ارتباط بیشتر با موضوع، رنگها آگاهانه تر استفاده شده اند. در این شیوه می توان رویدادهای همزمانی یونگ را تجربه کرد و به خاصیت هولوگرافیک جهان پی برد. ایمان به این جریان ها این رویدادها را قوی تر می کند.با شروع کار و طی انجام پروژه، تردیدها و نگرانی هایی که (با وجود ایمان به این راه) در ابتدا به نظر می رسید، از میان می رفت و تصاویر به صورت معجزه آسا، بدون تعقل، کنترل و مهار و مرتبط با موضوعات ظاهر می شدند، و تنها با کمی دخل و تصرف، وضوح می یافتند. هر جا انتخابی بود، باعث خرابی کار می شد. به همین دلیل هر جا قوتی مشاهده می شود، از چشمه ای دیگر است ،و هر جا ضعفی است به دلیل دخالت بی مورد.   
 
 
 
 
فهرست مطالب 
 
پیشگفتار 
مقدمه

 

     فصل اول : درآمدی بر بداهه سازی

1-1- هنر چیست؟ 1
          1-1-1- هنر در تفکر دینی و عرفانی 3
         1-1-2- هنر از منظر فلاسفه و متفکرین 9
      1-2- هنر مند کیست؟ 11
      1-3- دنیای جدید 14
      1-4- خلاقیت 17
              1-4-1- نظریه های مختلف آفرینشگری 19
              1-4-2- شرایط آفرینشگری 24
              1-4-3- آفرینشگر 26
      1-5- خیال 27
      1-6- الهام 36
              1-6-1- الهام ماده خام آفرینشگری 41
      1-7- ناخودآگاه 45
              1-7-1- رویا 55
              1-7-2- نماد 59
              1-7-3- سمبولیسم 65
              1-7-4- ذن 69
 

     فصل دوم : بداهه سازی

2-1- بداهه سازی چیست؟
2-2- بداهه سازی در هنر 82
       2-2-1- سوابق تاریخی بداهه سازی 87
 

     فصل سوم : نقاشی کودک

3-1- فرآیند نقاشی کودک 120
       3-1-1- مراحل تکاملی نقاشی کودک 125
3-2- مراحل رشد ذهنی کودک 127
3-3- نقاشی کودک از نظر روانشناختی 130

 

     فصل چهارم : تصویرسازی کودکان کار

4-1- کودکان کار ‌140
4-2- مراحل تصویرسازی کودکان کار 150
4-2-1- انتخاب رنگ 161
4-2-2- تصویرسازی 169
4-3- تصویرسازی کودکان معمولی 175
4-4- تطبیق آثار کودکان کار و کودکان معمولی 185
نتیجه گیری 190
 
منابع
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

بررسی،مدلسازی و تحلیل عددی کفایت لرزه ای و شکل پذیری اتصالات صلب ساخته شده با فولادهای پرمقاومت

بررسی،مدلسازی و تحلیل عددی کفایت لرزه ای و شکل پذیری اتصالات صلب ساخته شده با فولادهای پرمقاومت

در این پایان نامه سعی می شود تا با مدلسازی و تحلیل عددی اتصالات صلب ساخته شده از فولادهای پرمقاومت ، کفایت لرزه ای و شکل پذیری این نوع اتصالات مورد بررسی قرار گیرد


مشخصات فایل
تعداد صفحات150
حجم10 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpdf
دسته بندیمهندسی عمران

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی زلزله

بررسی،مدلسازی و تحلیل عددی کفایت لرزه ای و شکل پذیری اتصالات صلب ساخته شده با فولادهای پرمقاومت

 
چکیده:
در این پایان نامه سعی می شود تا با مدلسازی و تحلیل عددی اتصالات صلب ساخته شده از فولادهای پرمقاومت ، کفایت لرزه ای و شکل پذیری این نوع اتصالات مورد بررسی قرار گیرد . روش تحلیل بر مبنای تحلیل استاتیکی غیرخطی تحت اثر بارهای افزاینده قرار دارد . در این تحقیق تعداد 4 نوع اتصال صلب اتصال با ورق میانگذر و اتصال با ماهیچه ،RBS مختلف ( اتصال گیردار با جوش نفوذی، اتصال با مقطع تیر AISC Seismic و FEMA- از پایین جوشی ) که همگی مورد تایید آیین نامه های لرز های 350 هستند، مورد بررسی قرار گرفتند . همچنین از چهار نوع فولاد ساختمانی نرمه و Provision 2002 نیز برای مدلسازی مصالح استفاده شد ه است . منحنی های هیسترزیس لنگر - DIN پرمقاومت آیین نامه  دوران استخراج شده از نتایج تحلیل این اتصالات، نشان دهنده رفتار قابل قبول لر ز های برای این نوع مصالح میباشد.
 
 همچنین مقادیر شکل پذیری و میرایی ویسکوز معادل برای آنها محاسبه شده است . نتایج نشان می -دهند که با افزایش مقدار تنش تسلیم فولاد، از میزان شک ل پذیری و میرایی اتصال و مفاصل پلاستیک کاسته میشود. ولی با این وجود اظهار نظر در مورد اقتصادی بودن استفاده از فولاد پرمقاومت در صنعت ساختمان احتیاج به بررسی بیشتری دار د . زیرا مقدار مصرف فولاد در ساختمان به عوامل دیگری همچون ضریب رفتار نیز بستگی دارد و در نهایت ممکن است به کاهش وزن مصرفی فولاد منجر شود، که (R) این نوع سازه ها خود باعث صرفهجویی در هزینههای ساخت، مصالح و منابع طبیعی میشود.
 
همچنین کاربرد فولاد پرمقاومت در کشش بیشتر از فشار می باشد . زیرا در فشار مسائل کمانشی حکمفرما بوده و اگر مقاطع خیلی از حد طبیعی کوچکتر شوند، طرح توجیه اقتصادی خود را از دست می - دهد. درحالیکه در اعضای کششی که براساس حداکثر لاغری مجاز کششی انتخاب نشده اند، انتخاب فولاد پرمقاومت میتواند مقرون به صرفه میباشد. در نهایت می توان نتیجه گرفت که استفاده از فولاد های پرمقاومت الزاماً موجب صرف ه جویی اقتصادی نشده و نوع سازه، معیارهای حاکم بر آن، نسبت قیمت فولاد پرمقاومت به فولاد معمولی و امکان تهیه آن در
مدت زمان اجرای پروژه از عوامل موثر در تصمیمگیری و انتخاب نوع فولاد مصرفی میباشد.
 
 
کلمات کلیدی:

اتصالات صلب

شکل پذیری

فولادهای پر مقاومت

طراحی لرزهای اتصالات

 

 
 
 
فهرست مطالب

-1 تاریخچه و کاربردهای فولادهای پرمقاومت در صنعت مهندسی ساختمان 1

-1-1 مقدمه  1
-2-1 روند تولید فولادهای پرمقاومت 1
-3-1 مزیتهای استفاده از فولاد پرمقاومت میکروآلیاژی 5
-4-1 قابلیت جوشکاری در فولادهای پرمقاومت 7
-5-1 کاهش وزن، کلید افزایش ارزش اقتصادی فولادهای میکروآلیاژی 8

 

-2 فلسفه شکلپذیری و طراحی لرزهای اتصالات 10

-1-2 مقدمه  10
-2-2 ماهیت زلزله و لزوم انجام طراحی لرزه ای 10
-3-2 انواع اتصالات و قابهای سازه ای 12
-1-3-2 اتصالات ساده (مفصل) 12
-2-3-2 اتصالات کاملاً صلب (گیردار)  13
-3-3-2 اتصالات نیمه صلب (پاره گیردار)  13
-4-2 تعیین میزان گیرداری یک اتصال  14
14 (M− θ) -5-2 ارزیابی اتصالات صلب جوشی و منحنی لنگر – دوران اتصالات
-6-2 ملزومات چرخشی برای اتصالات خمشی 16
-7-2 کفایت عملکرد ثقلی اتصالات تیر به ستون 17
-8-2 اتصالات در زلزله نورتریج 21
-1-8-2 بررسی اتصالات متعارف آسیب دیده در زلزله نورتریج 22
-2-8-2 خلاصه فعالیت های انجام شده پس از زلزله نورتریج 24
-3-8-2 اشکالات ایجاد کننده شکست ترد در اتصال متعارف 25
-4-8-2 نتیجه حاصل از تحقیقات – ضعف موجود در بر اتصالات متعارف 27
-9-2 نگرش جدید در طراحی لرزهای قابهای خمشی فولادی 30
30 Ω و ضریب افزایش مقاومت 0 R -10-2 تعریف مفاهیم ضریب رفتار
-11-2 بررسی کفایت عملکرد لرزه ای اتصالات 35
-12-2 الزامات لرزهای قاب های خمشی فولادی 42
-1-12-2 ضوابط ویژه تناسبات اجزای مقطع 42
-2-12-2 چشمه اتصال 43
-3-12-2 شرط ستون قوی – تیر ضعیف 46
-4-12-2 ورق های پیوستگی 49
-5-12-2 مهاربندی جانبی تیرها 49
 

-3 مطالعات انجام شده بر روی اتصالات ساخته شده از فولاد پرمقاومت 50

-1-3 مقدمه  50
-2-3 رفتار چرخهای اتصالات جوشی ساخته شده از فولاد پرمقاومت در ساختمانهای مقاوم در برابر خرابی  51
-1-2-3 طرح کلی آزمایشات 52
-2-2-3 بارگذاری کششی یکنواخت 53
3-2-3 نمودار چرخهای نیروی محوری و کرنش متوسط 53
4-2-3 توزیع کرنش در راستای محور نمونهها 54
5-2-3 کارآئی اتصالات جوشی 55
6-2-3 نسبت تغییر شکل پلاستیک تجمعی 56
ساخته شده با فولاد پرمقاومت 56 RBS 3-3 مطالعه آزمایشگاهی بر روی مقاطع
4-3 بررسی آزمایشگاهی اتصالات با ورق انتهایی ساخته شده از فولاد پرمقاومت 59
1-4-3 نحوه انجام آزمایشات 60
61( M−ϕ 2-4-3 نتایج آزمایشات ( نمودارهای
-3-4-3 بررسی شکلپذیری آزمایشگاهی 62
-5-3 اثر فولادهای پرمقاومت و مشخصات هندسی آن در رفتار غیرخطی خمشی  63
-1-5-3 رفتار خمشی 64
-2-5-3 معیارهای فشردگی حال حاضر 65
-3-5-3 کمانش موضعی بال 65
-4-5-3 کمانش موضعی جان 66
-5-5-3 گرادیان لنگر 68
-6-5-3 ظرفیت دوران تیرهای ساخته شده از فولاد پرمقاومت 69
-7-5-3 تیر – ستونها 76
-8-5-3 رفتار چرخهای تیر ستونها 78
 

81 ANSYS -4 طراحی و مدلسازی اتصالات گیردار با نرمافزار

-1-4 محاسبات اولیه طراحی اتصال  81
-2-4 طرح لرزهای چند اتصال صلب جهت مقایسه 86
-1-2-4 اتصال تیر با مقطع کاهش یافته 86
-2-2-4 اتصال تیر با ورق میانگذر 88
-3-2-4 اتصال تیر با ماهیچه از پایین جوشی 90
-3-4 روش ارزیابی عملکرد لرزه ای اتصالات پیشنهادی 92
92ANSYS -4-4 معرفی خصوصیات و قابلیت های نرم افزار
-1-4-4 تحلیل غیر خطی مادی 92
-2-4-4 رفتار خمیری مستقل از زمان  93
-5-4 المان های مورد استفاده 95
-1-5-4 معرفی المان های متناسب با فیزیک مساله 96
-6-4 مدلسازی اتصال پیشنهادی 97
-7-4 معرفی مدلهای اجزاء محدود اتصالات 99
شکل 100 H شکل به ستون I 1-7-4 مدل اتصالات تیر
8-4 بررسی نتایج تحلیلهای اجزاء محدود 100
1-8-4 تیرها 101
2-8-4 ستون ( خارج از چشمه اتصال) 107
3-8-4 چشمه اتصال ستون 107
-9-4 بررسی رفتار کلی اتصال 115
-10-4 مقایسه از نظر شکل پذیری 120
-11-4 نسبت میرایی ویسکوز معادل هر یک از نمونهها 126
 
-5 جمعبندی نتایج تحلیلها و ارائه پیشنهادات 134
-1-5 بحث و نتیجه گیری 134
-2-5 ارائه پیشنهادات 139
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس)

دانلود پاورپوینت با موضوع مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس)، در قالب ppt و در 211 اسلاید، قابل ویرایش، شامل تعریف یادگیری و تفاوت آن با آموزش، مفهوم پرورش و آموزش، تفاوت مفهومی آموزش و تدریس، چهار ویژگی خاص در تعریف تدریس، شیوه های تدریس نوین، تدریس، تعریف یادگیری، تفاوت بین یادگیری و عملکرد، عوامل موثر در یادگیری، نظریه های یادگیری، ن
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 65
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1580 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 211
پاورپوینت مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس)

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

دانلود پاورپوینت با موضوع مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس)، در قالب ppt و در 211 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

تعریف یادگیری و تفاوت آن با آموزش

مفهوم پرورش و آموزش

تفاوت مفهومی آموزش و تدریس

چهار ویژگی خاص در تعریف تدریس

شیوه های تدریس نوین

تدریس

تعریف یادگیری

تفاوت بین یادگیری و عملکرد

عوامل موثر در یادگیری

نظریه های یادگیری

نظریه شرطی ( رفتار گرایی )

تفاوت نظریه های شرطی و شناختی

نظریه ثرندایک

عوامل و شرایط موثر در یادگیری طبق نظریه ثرندایک

کاربرد نظریه ثرندایک در فرایند تدریس

نظریه برونر

کاربرد نظریه برونر در یادگیری

الگوهای یادگیری

نظریه یادگیری از طریق شرطی شدن کلاسیک (پاولف)

فرایند یادگیری از طریق شرطی شدن

یادگیری از طریق مجاورت (گاتری)

یادگیری از طریق شرطی شدن فعال (ب0اف0اسکینر)

روشهای ایجاد تغییر در رفتار با استفاده از نظریه شرطی شدن فعال

روش ایجاد رفتار تازه

روشهای نگهداری رفتار مطلوب

روشهای تقلیل دادن یا محو کردن رفتار نامطلوب

روشهای تقلیل دادن یا محو کردن رفتار نامطلوب

یادگیری از طریق مشاهده (باندورا)

مراحل یاد گیری از طریق مشاهده

اثرات رفتار الگو در رفتار مشاهده گر

یادگیری از طریق شناخت

مزایای یادگیری از طریق شناخت

تحلیلی به فرایند یادگیری انسان

تعریف تفکر

شکلهای مختلف تفکر

جنبه های تفکر منطقی

هدف از پرورش تفکر در فرایند تدریس- یادگیری

نقش مدرسه و معلم در پرورش تفکر

ارتباط و نقش آن در تدریس

ارتباط

هدف و روش ارتباط

روشهای برقراری ارتباط

ارتباط ارادی و غیرارادی

ارتباط رسمی و غیر رسمی

ارتباط کلامی و غیر کلامی

ارتباط مستقیم و غیر مستقیم

ارتباط فردی و ارتباط جمعی

ارتباط یک طرفه و ارتباط دو طرفه

بررسی فرایند ارتباط

عناصر ارتباط

منبع یا فرستنده پیام

پیام

گیرنده پیام

موانع ارتباط

تدریس

ویژگیهای تدریس

نکات لازم در تدریس

نظریه های تدریس و تحلیل آن

هدفهای نهایی تدریس یا حالت مطلوب

کنش های تدریس

به جریان انداختن اطلاعات

ذخیره سازی و اصلاح مجدد

کاربرد کنش های تدریس

تفاوت بین تدریس و یادگیری

عوامل موثر بر تدریس

تاثیر شخصیت علمی معلم بر فرایند تدریس

ویژگیهای شاگردان و تاثیر آن در فرایند تدریس

تاثیر برنامه و ساخت نظام آموزشی در فرایند تدریس

تاثیر فضا و تجهیزات آموزشی در فرایند تدریس

شناخت هدفهای اموزش

اصول لازم در تعیین هدف

طبقه بندی و تحلیل هدفهای صریح آموزشی در حیطه یادگیری

سطوح یادگیری در حیطه شناختی

سطوح یادگیری در حیطه عاطمی

سطوح یادگیری در حیطه روانی – حرکتی

محتوای تدریس

تحلیل و انتخاب محتوا

شیوه های تحلیل محتوا

مراحل تحلیل محتوا

تهیه و تنظیم محتوای آموزشی

اصول و ضوابط لازم در تهیه و تنظیم محتوای آموزشی

تحلیل و انتخاب روش و وسیله

تحلیل مفهوم وسایل آموزشی

انواع وسایل آموزشی

نقش وسایل آموزشی در فرایند آموزشی –یادگیری

انواع وسایل آموزشی

معیار انتخاب وسایل آموزشی

معیار وسایل آموزشی

الگوهای روش تدریس

عوامل موثر در تدریس

الگوی تدریس چیست

الگوی ماشین نگری و الگوی سازمان نگری

ویژگیهای الگوی پیش سازمان دهنده

معایب الگوی پیش سازمان دهنده

الگوی حل مسأله

ویژگی های الگوی حل مسأله

محاسن الگوی حل مساله

روش تدریس

محاسن روش حفظ و تکرار

محدودیت های روش حفظ و تکرار

روش سخنرانی

مراحل اجرای روش سخنرانی

محاسن روش سخنرانی

روش پرسش و پاسخ (سقراطی )

محدودیت های روش پرسش و پاسخ

روش نمایشی(نمایش علمی)

محاسن و محدودیت های روش نمایشی

روش ایفای نقش

مراحل اجرای روش ایفای نقش

محاسن روش ایفای نقش

محدودیت های روش ایفای نقش

روش گردش علمی

روش گردش علمی از نظر زمان

گردش علمی از نظر برنامه ریزی

روش بحث گروهی

مراحل اجرای روش بحث گروهی

محاسن روش بحث گروهی

محدودیت های روش بحث گروهی

روش آزمایشی (آزمایشگاهی)

محاسن روش آزمایشی

محدودیت های روش آزمایشی

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس) " می باشد که در حجم 211 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت گردیده است و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مفاهیم اختلالات خواب

مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعاریف و مفاهیم اختلالات خواب
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 30
فرمت فایل docx
حجم فایل 51 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مفاهیم اختلالات خواب

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر
دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعاریف و مفاهیم اختلالات خواب (فصل دوم پژوهش) در 57 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

اختلال خواب
هر فرد در طول زندگی تجربه‌ی زیادی با خواب و مشکلات آن پیدا می‌کند . در این رابطه نیازی نیست که تاکیدی جهت درک و فهم ارزش خواب در رفاه و تندرستی صورت گیرد .
اختلالات خواب از شایعترین شکایات بیمارانی است که به پزشک مراجعه می کنند . بالغین در کشورهای صنعتی دچار یکی از انواع اختلالات خواب به صورت گذرا یا دائمی هستند .( نجفی ،1379 ، 53-27)
فعالیت‌های روزمره ، بطور مستقیم یا غیر مستقیم تحت تاثیر مشکلات خواب قرار دارند بیماری‌های خواب هم می توانند در ایجاد اختلالات طبی و روانی نقش داشته باشند و هم در اثر آن‌ها بوجود آیند .
بیست سال پیش بسیاری از این شکایات را با داروهای خواب آور ، درمان می کردند بدون آنکه بررسیهای تشخیصی بیشتری به عمل آورند (همان منبع)
ابتدا طبقه بندی اولیه اختلالات خواب در سال 1979 در مجله‌ی خواب منتشر شد . این بیشتر یک طبقه بندی عملی و کاربردی بود ، و پیرامون علائم اصلی بی‌خوابی و پرخوابی دور می زد . هر چند در رابطه‌ی با اختلالات مراحل خواب و نیز پاراسومنیا قسمت‌های خاصی منظور شده بود .بعد از آن طبقه بند‌ی‌های بیانی دیگری که برای پزشکان مفید بود مطرح شد . در سال 1990 طبقه‌بندی بین‌المللی اختلالات خواب ، با تکیه بر جنبه‌های پاتوفیزیولوژی آن مطرح شد.

طبقه بندی کلی اختلالات خواب
اختلالات خواب شامل 4 مقوله ی مهم است .
1- بدخوابی‌ها یا دیس سومنیاها
2- پاراسومنیاها
3- اختلالات داخلی – روانپزشکی و خواب
4- اختلالات طبقه بندی ، شده فرضی خواب انواع اختلالات خواب

بی‌خوابی
اصطلاح بی‌خوابی درمواردی بکار می رود که شخص از یک نشانه‌ی اختلال که دراین مورد ناخشنودی از مقدار یا کیفیت خواب است ،‌شکایت داشته باشد (اتکینسون وهمکاران ، 1384، 372)
قضاوت در اینکه فرد دچار بی‌خوابی هست یا نه تقریباً همیشه ، امری ذهنی است . بیشتر افرادیکه از بی‌خوابی شکایت دارند ،هنگام بررسی درآزمایشگاه خواب ، معلوم می‌شود خواب کاملاً عادی دارند .
برعکس ،برخی دیگر که از بی‌خوابی شکایتی ندارند ،‌بررسی نشان می‌دهد که در حد قابل تشخیص دچار اختلال خواب هستند .( تریندر، 1988) .
یکی از جنبه‌های سردرگم کننده در موضوع بی‌خوابی این است که مردم معمولاً در میزان کم خوابی خور اغراق می‌کنند . در پژوهشی ضمن بررسی خواب افرادیکه خود را مبتلا به بی‌خوابی می دانستند معلوم شد ، تنها در حدود نیمی از آنان به اندازه‌ی 30 دقیقه درطول شب بیدار می‌مانند (‌کار سکادون ، میتلر و دمنت 1974)
شاید مسأله این باشد که بعضی از مردم ،‌تنها مدت زمانی را که بیدار مانده‌اند به یاد می آورند و چون از خواب خود هیچ خاطره‌ای ندارند ، تصور می‌کنند اصلاً نخوابیده‌اند .
_________________
.insomniu
.Toinder
. carskadon
.mitler

قسمتی از پیشینه تحقیق:
* در سال 2001 ، ANO LIGIA و همکارانش در دپارتمان فیزیولوژی و آزمایشگاه کرونر بیولوژی NOTAL در برزیل ، مطالعه‌ای را به منظور بررسی ارتباط بین چرخه‌ی خواب – بیداری دانشجویان پزشکی وعملکرد آکادمیک آن‌ها انجام دادند .
در این مطالعه 36 دانشجوی پزشکی که 21 نفر پسر و 15 نفر دختر با متوسط سنی 7/20 مورد بررسی قرار گرفتند . تمامی دانشجویان برنامه‌ی آموزشی یکسانی از روز دوشنبه تا جمعه داشتند .
داوطلبان به یک پرسشنامه Psq1 پاسخ داده و نیز گزارشی از برنامه ی 2 هفته‌ای از وضعیت خواب و بیداری خود ،ارائه دادند .
نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که 9/38 %‌دانشجویان ،کیفیت خواب نامطلوبی را در PSA1 خود گزارش نموده بودند دانشجویانی که ساعت اول بعد از ظهر و یا نزدیک ظهر ، داشتند از کیفیت خواب پایین تری برخوردار بودند همچنین بین زمان شروع خواب ، بی‌نظمی خواب و طول مدت خواب و عملکرد آکادمیک ،‌ارتباط وجود داشت .
این نتایج ، مطرح کننده‌ی این موضوع است که الگوی زمانی افراد کیفیت چرخه‌ی خواب بیداری آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد بی نظمی در چرخه‌ی بیداری دانشجویان به اندازه‌ی محرومیت از خواب روی یادگیری دانشجویان پزشکی تاثیر می‌گذارد . (marhand 1976).


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
مبانی نظری نظری وپیشینه تحقیق اختلالات خواب
مراحل خواب طبیعی
الگوی EEG در خواب NON REM
EEG در مرحله‌ی دوم (STAGE II)
مرحله‌ی چهارم خواب (STAGE IV)
الگوی EEG در خواب REM
اختلال خواب
طبقه بندی کلی اختلالات خواب
بدخوابی یا دیس سومنیا
اختلالات داخلی – روانپزشکی و خواب
اختلالات فرضی یا طبقه بندی نشده‌ی خواب
انواع اختلالات خواب
1- بی‌خوابی
حمله ی خواب ( نارکوپسی)
خر خر
سندرم پاهای بی‌قرار
وقفه‌ی تنفسی ( آپنه)
بررسی نظریات موجود ، پیرامون خواب
نظریات برخواسته از دیدگاه روان شناسی
نظریات برخواسته از دیدگاه زیست پزشکی و عصب شناسی
نظریات برخواسته از فلسفه و عرفان
1- دانشمندان علم روانشناسی
تعبیر خواب از دیدگاه فروید ( روان کاوی)
صرفه جویی و ذخیره انرژی در زمان خواب
بررسی آیات و احادیث ،‌پیرامون خواب
پیشینه‌ی پژوهش
مطالعات مشابه داخلی
پراکندگی اختلال
آپنه‌ی خواب
سندرم پای بی‌قرار
کابوس شبانه
راه رفتن در خواب
افراد فاقد اختلال
نتایج حاصل از مقایسه‌ی دموگرافیک
مطالعات مشابه خارجی
منابع